ÁLTALÁNOS SZERZŐDÉSI FELTÉTELEK
HATÁLYOS: 2024.02.21-TŐL
1. ÁLTALÁNOS RENDELKEZÉSEK
1.1. Jelen szerződés a JAF Holz Ungarn Kft. (székhely: 2330 Dunaharaszti, Jedlik Ányos u 28., cégjegyzékszám: 13-09-087602, e-mail: jafholz@jafholz.hu, telefonszám: +36 24 520 000, honlap: https://www.jafholz.hu/, a továbbiakban: Eladó) és az árut és/vagy szolgáltatásokat megrendelő személy (a továbbiakban: Vevő) között jön létre (a továbbiakban együtt: a Felek) faáruk adásvételére és az ezzel kapcsolatos szolgáltatások teljesítésére.
1.2. Fogyasztónak kell tekinteni minden olyan természetes személyt, aki a szakmája, önálló foglalkozása vagy üzleti tevékenysége körén kívül köt szerződést.
1.3. Eltérő írásos megállapodás hiányában Jelen Általános Szerződési Feltételek (a továbbiakban: „ÁSZF”) részét képezik minden, a JAF Holz Ungarn Kft. és ügyfelei között létrejött szerződésnek. A Vevő kifejezetten hozzájárul ahhoz, hogy jelen ÁSZF kétség esetén akkor is irányadó legyen, ha a Vevő általános szerződési feltételei is alkalmazandók, és azokat az Eladó nem vitatta.
1.4. A jelen ÁSZF nem hoz létre ajánlati kötöttséget. A szerződés a Felek között akkor jön létre, amikor a Vevő megrendelésére az Eladó írásos visszaigazolása a Vevőhöz megérkezett, de legkésőbb az Eladó teljesítésével.
1.5. Jelen rendelkezések az árukra és a szolgáltatásokra is irányadók.
1.6. Eladó bizonyos szolgáltatásokat kizárólag regisztrált és érvényes vevőkóddal rendelkező Vevő részére nyújt.
2. SZÁLLÍTÁS
2.1. Felek írásban az Eladó által teljesítendő házhozszállításban állapodhatnak meg, amely esetben az Eladó jogosult rész- és előteljesítésre.
2.2. Az Eladó által teljesített házhozszállítás esetén az áru szállítóeszközről történő lerakodásáról saját költségére és felelősségére a Vevő gondoskodik a leszállított áru jellegének és mennyiségének megfelelő rakodóeszköz igénybevételével, ennek elmulasztásából eredő, illetve a lerakodás során keletkező károkért az Eladó nem felel.
2.3. A szállítási határidő Eladó általi kismértékű túllépését a Vevő köteles elfogadni anélkül, hogy jogosult lenne kárigény előterjesztésére vagy a szerződéstől való elállásra. Vis maior és egyéb előre nem látható vagy az Eladó működési körén kívül eső események, (pl. háború, sztrájk, közlekedési zavar, az áram-. gázellátás szüneteltetése, közlekedési baleset, a beszállítók késedelme stb.) esetén a szállítás időtartama ennek megfelelően hosszabbra nyúlik. Az Eladó által teljesített szállítás részletes Szállítási feltételeiről kérjük itt tájékozódjon!
2.4. Nem az Eladó által teljesített házhozszállítás esetén (személyes átvétel), amennyiben a szállítóeszköz az Eladó megítélése alapján gépi megpakolásra alkalmas, az Eladó segít az áru szállítóeszközre pakolásában, egyéb esetben az Eladó az árut a szállítóeszköz mellé pakolja, a szállítóeszközre történő pakolás a Vevő feladata. Nem az Eladó által teljesített házhozszállítás esetén a szállítás alatt keletkezett károkért az Eladó nem felel.
3. LEHETETLENÜLÉS
3.1. A teljesítés lehetetlenülése esetén a szerződés megszűnik. A teljesítés lehetetlenné válásáról tudomást szerző fél késedelem nélkül köteles erről a másik felet értesíteni. Az értesítés elmulasztásából eredő kárt a mulasztó fél köteles megtéríteni.
3.1.1. Ha a teljesítés lehetetlenné válásáért egyik fél sem felelős, a szerződés megszűnésének időpontját megelőzően nyújtott szolgáltatás pénzbeni ellenértékét meg kell téríteni. Ha a már teljesített pénzbeni szolgáltatásnak megfelelő ellenszolgáltatást a másik fél nem teljesítette, a pénzbeni szolgáltatás a nem teljesített szolgáltatás arányában visszajár.
3.1.2. Ha a teljesítés lehetetlenné válásáért az egyik fél felelős, a másik fél szabadul a szerződésből eredő teljesítési kötelezettsége alól, és a szerződésszegéssel okozott kárának megtérítését követelheti.
3.1.3. Ha a teljesítés lehetetlenné válásáért mindkét fél felelős, a szerződés megszűnik, és a felek a lehetetlenné válásból eredő kárukat a közrehatás arányában követelhetik egymástól.
4. KÉSEDELEM
4.1. Az Eladó késedelme
4.1.1. Az Eladónak felróható szállítási késedelem esetén a Vevő jogosult a teljesítés utólagos követelésére vagy – megfelelő póthatáridő tűzése mellett – a szerződéstől való elállásra. A póthatáridő kiszámítása során egyedi előállítású áru esetén figyelembe kell venni, hogy a félkész részek többé nem használhatók fel.
4.1.2. Ha az Eladónak felróhatóan a 4.1.1. pont szerint meghatározott póthatáridő sem kerül betartásra, úgy a Vevő jogosult a szerződéstől elállni. A Vevő jogosult arra, hogy az Eladó a már kifizetésre került összeget visszatérítse a részére. A Vevő ezen felüli követelései kizártak. Ebben az esetben a Vevő a már kiszállított és nem felhasználható árut köteles az Eladó részére visszaszolgáltatni. A Vevőt minden esetben kárenyhítési kötelezettség terheli.
4.2. A Vevő (átvételi) késedelme
4.2.1. Amennyiben a Vevő a szerződésben rögzített feltételek szerint kiszállított árut a szerződésben meghatározott helyen vagy időpontban nem veszi át és a késedelem az Eladónak nem felróható (a továbbiakban: átvételi késedelem), úgy az Eladó jogosult – választása szerint – vagy a szerződésben foglaltak teljesítésének követelésére és késedelmi kötbérre vagy – megfelelő póthatáridő tűzése mellett – a szerződéstől való elállásra.
4.2.2. Amennyiben a Vevő a szerződésben rögzített feltételek szerint kiszállított árut a szerződésben meghatározott helyen vagy időpontban nem veszi át, a kárveszély a Vevőre száll át.
4.2.3. A Vevő átvételi késedelme esetén, ha az Eladó nem állt el a szerződéstől, a Vevő köteles a késedelembe esés napját követő 15. munkanaptól az átvétel napjáig minden naptári napra a késedelmesen átvett termék bruttó ára 0,5%-ának, de összesen legfeljebb a bruttó ár 30%-ának megfelelő késedelmi kötbért fizetni az Eladó részére. A késedelmi kötbér megfizetése nem mentesíti a Vevőt az átvételi és vételár megfizetési kötelezettsége alól. Az Eladó a késedelmi kötbérre vonatkozó igényét attól függetlenül érvényesítheti, hogy a Vevő átvételi késedelméből kára származott volna. Az Eladó a késedelmi kötbéren felül érvényesítheti a kötbért meghaladó kárát is a Vevővel szemben.
4.2.4. A Felek a fentiektől eltérően írásban megállapodhatnak abban, hogy az áru átvételére az Eladó székhelyén, fióktelepén kerül sor. Ebben az esetben a 3. és 4. pontban foglalt rendelkezések (késedelem, lehetetlenülés stb.) megfelelően alkalmazandók azzal, hogy a szerződéskötéskor raktáron nem található áruk esetében a Vevő köteles az áruk beérkezéséről szóló értesítéstől számított 5 napon belül a megrendelt árut elszállítani.
4.3. Eladó kizárja a felelősségét minden olyan késedelemért, mennyiségi hibás teljesítésért vagy egyéb kárért, amelynek oka a COVID-19 járvánnyal kapcsolatos belföldi vagy külföldi kormányzati vagy járványügyi hatósági intézkedés (ideértve különösen, de nem kizárólagosan a karanténintézkedéseket, a kereskedelmi korlátozásokat, a járványügyi okból elrendelt üzemleállásokat vagy az üzemek korlátozásokból eredő kapacitáscsökkenését), vagy – az óvintézkedések ellenére fellépő – csoportos megbetegedés.
5. A MEGRENDELT KOMISSIÓS TERMÉKEK ÁTVÉTELE MEGTAGADÁSÁNAK JOGKÖVETKEZMÉNYEI
5.1. Abban az esetben, ha a Vevő az általa megrendelt és az Eladó által visszaigazolt, gyártói megrendelés alapján leszállítandó áruk (a továbbiakban: „komissiós termékek”) megrendelésének átvételét megtagadja, vagy a Vevő az Eladónak a megrendelt áru megérkezéséről küldött írásbeli értesítését követő 15 munkanapon belül nem veszi át az árut, a Vevő köteles nem teljesítési kötbért fizetni az Eladónak (a továbbiakban: „nem teljesítési kötbér”).
5.2. A nem teljesítési kötbér mértéke: a megrendelt áru bruttó vételárának 50%-a. Az Eladó jogosult a Vevőhöz intézett írásbeli nyilatkozattal beszámítani a Vevővel szembeni kötbér követelésébe a Vevő által kifizetett előleget.
5.3. Az Eladó abban az esetben is jogosult a nem teljesítési kötbérre, ha a Vevő az átvételre megadott határidőn túl veszi át a megrendelt terméket.
5.4. Az Eladó csak abban az esetben jogosult a komissiós termékek átvételének megtagadása esetén nem teljesítési kötbért érvényesíteni, ha a megrendelésnél vagy a megrendelés visszaigazolásában tájékoztatta a Vevőt a megrendelt áru komissiós jellegéről.
5.5. Az Eladó a nem teljesítési kötbéren felül érvényesítheti a kötbért meghaladó kárát is a Vevővel szemben.
5.6. Amennyiben a Vevő átvételi kötelezettségének nem tesz eleget, az Eladó az árut a Vevő költségére a Vevő által megadott címre kiszállíttathatja.
6. ELÁLLÁS JOGA
A feleket kizárólag a jogszabályban, valamint az Általános Szerződési Feltételekben meghatározott esetekben és feltételekkel jogosultak elállni a szerződéstől.
7. ÁRAK
7.1. Az árak az Eladó munkáját, a csomagolást, Eladó által teljesített házhozszállítás esetén a szállítóeszközről történő lerakodás költségét nem foglalják magukban.
7.2. Az ár kiszámítása az árajánlat megadásának időpontjában aktuális költségek (különösen a beszerzési árak) szerint történik. Amennyiben a költségek a szállítás időpontjáig megváltoznának, úgy a különbözet a Vevőt terheli. Ez a rendelkezés Fogyasztók esetében nem alkalmazandó.
7.3. Ha a szerződéskötés időpontjában az árak nem kerülnek rögzítésre, akkor a szállítás napján (az árlista szerinti) érvényes eladási ár lesz az irányadó. Ez a rendelkezés Fogyasztók esetében nem alkalmazandó.
7.4. Eladó abban az esetben vásárol vissza nála vásárolt, nem szavatossági igényérvényesítés körébe tartozó terméket, amennyiben a terméket Eladó a visszavásárlási igény bejelentésekor raktárkészleten tartja, sérülésmentes és bontatlan csomagolású. Eladó fenntartja a jogot arra, hogy indokolás nélkül elutasítsa a nála vásárolt termék visszavásárlását. Eladó a visszavásárlás esetén jogosult a jóváírást, kezelési költségek kiegyenlítése céljából, csökkenteni az elszámolt nettó ár 20 %-ával abban az esetben, ha a visszavásárolt terméket a Vevő a vásárlással megegyező kirendeltségre szállítja vissza, és 50%-ával abban az esetben, ha más kirendeltségre történik a visszaszállítás. Eladó nem vásárol vissza olyan terméket, amelyet az Eladó a Vevő egyedi megrendelése alapján, nem raktárkészletről szállított.
8. FIZETÉSI FELTÉTELEK (ESEDÉKESSÉG, BESZÁMÍTÁSI TILALOM, FIZETÉSI KÉSEDELEM)
8.1. A fizetésnek a megállapodásban rögzített fizetési feltételeknek megfelelően kell történnie. Amennyiben a megrendelés visszaigazolásában ettől eltérő rendelkezések nem szerepelnek, a Vevő a vételár felét a visszaigazolás kézhezvételekor köteles megfizetni, a fennmaradó összeget pedig az áru kiszállításakor vagy elhozatalakor. A megrendelés visszaigazolását követően beérkező módosítási kéréseket az Eladó saját mérlegelése alapján jogosult elfogadni, vagy elutasítani, elfogadás esetén a módosítással járó költségek a Vevőt terhelik. Eladó az áru, illetve szolgáltatás vételáráról szóló számláját jogosult pdf formátumban, e-mail útján a Vevő részére megküldeni, kivéve ha a Felek írásban másképp állapodnak meg. Ez a rendelkezés Fogyasztók esetében nem alkalmazandó.
8.2. Az Eladó kifejezetten jogosult részletekben történő elszámolást alkalmazni, amennyiben részteljesítésre kerül sor.
8.3. A Vevő szavatossági vagy más, az Eladó által el nem ismert igényre hivatkozva nem jogosult a fizetés visszatartására. Az Eladó követeléseivel szemben a Vevő bármilyen jellegű viszontkövetelésének beszámítása kizárt. A beszámítás lehetőségének kizárása Fogyasztók esetében nem alkalmazandó.
8.4. Amennyiben a Vevő a megállapodás szerinti fizetéssel vagy egyéb teljesítéssel késedelembe esik, az Eladó követelheti a szerződés teljesítését, és saját kötelezettségeinek teljesítését a fennmaradó összeg kifizetéséig vagy a további szolgáltatások elvégzéséig elhalaszthatja és/vagy az egész még fennmaradt vételárat azonnali hatállyal esedékesnek nyilváníthatja (ideértve az esetleges és még nem teljesített részteljesítések ellenértékét is), vagy megfelelő póthatáridő tűzése mellett elállhat a szerződéstől.
8.5. A Vevő fizetési késedelme esetén köteles az eredeti esedékességtől számított 13% mértékű késedelmi kamat megfizetésére, továbbá minden peres és nemperes eljárási költség (különös tekintettel az esetleges felszólítási, behajtási és ügyvédi költségekre) megtérítésére, amely a Vevő teljesítésének a kikényszerítése folytán merült fel. Az Eladó kifejezetten fenntartja a jogot a fizetési késedelem folytán felmerülő kárigényei érvényesítésére. Fogyasztók esetében a kamat mértékét a Ptk. szabályai alapján kell meghatározni.
8.6. A szerződéstől való elállást követően a Vevő az Eladó felszólítására köteles a már kiszállított árut az Eladó részére haladéktalanul visszaszolgáltatni, az áru értékcsökkenését, valamint minden, igazoltan a késedelem folytán felmerülő költséget megtéríteni. A még ki nem szállított áru tekintetében az Eladó jogosult a kész, illetve félkész árukat a Vevő rendelkezésére bocsátani és ezekért az eladási ár megfelelő hányadát a Vevőtől követelni.
9. Tulajdonjog-fenntartás
Az Eladó az árun fennálló tulajdonjogát a vételár kiegyenlítéséig fenntartja.
10. Szavatosság és felelősség
10.1. Az Eladó szavatosságot vállal azért, hogy az áru a szerződésben rögzítetteknek megfelelő színvonalon és minőségben kerül kiszállításra. Az áruk különleges tulajdonságaiért az Eladó csak akkor vállal szavatosságot, ha ehhez előzetesen írásos hozzájárulását adta. Gyártási vagy anyaghibára a szavatosság nem vonatkozik. A szavatosság körének leszűkítése Fogyasztók esetében nem alkalmazandó.
10.2. Az Eladó fenntartja magának a jogot, hogy a szavatossági igényt – megítélése szerint – javítással, cserével vagy árleszállítással elégítse ki a Ptk. 6:159-160. §-aival összhangban, választása azonban nem lehet hátrányos a Fogyasztóra nézve.
10.3. A csereigény érvényesítésekor a hibás rész kiszerelésének és az új (csere-) áru beépítésének költsége a Vevőt terheli. Ez a rendelkezés Fogyasztók esetében nem alkalmazandó.
10.4. A Vevő köteles az árut megvizsgálni és minden azzal kapcsolatos minőségi vagy mennyiségi kifogását haladéktalanul, de legkésőbb az átvételtől számított három napon belül az Eladó felé írásban jelezni. Fogyasztók esetében a bejelentés határideje két hónap. Az írásos igénybejelentésnek tartalmaznia kell a hiba fajtájának és mértékének pontos meghatározását is.
10.5. A Vevő tudomásul veszi, hogy az áru méretének és kivitelének a megadott technikai paraméterektől való eltérései nem jogosítanak minőségi kifogás bejelentésére. A szerződéskötéskor raktáron nem található áruk esetén a megrendelt mennyiségtől +/ – 10%-os eltérés (csomagolási egységre vonatkoztatva) nem alapoz meg mennyiségi kifogást.
10.6. A Vevő az áru minőségi kifogása, illetve reklamáció esetén is köteles az árut először átvenni, szakszerűen lerakodni és tárolni, és az Eladó kifogással kapcsolatos döntését megvárni.
10.7. Amennyiben a Vevő kifogását nem, vagy nem a 10.4. pontban megjelölt határidőben jelenti be, a teljesítést szerződésszerűnek kell tekinteni. Szavatossági és/vagy kárigény, valamint a tévedés okán történő megtámadás ebben az esetben kifejezetten kizárt.
10.8. Amennyiben a javítást a nem Fogyasztónak minősülő Vevő maga végzi el, ennek költségeit az Eladó csak akkor téríti meg, ha ehhez előzetesen írásos hozzájárulását adta. Fogyasztó a kellékszavatossági jogai gyakorlása keretében a hibát az Eladó költségére maga nem javíthatja, illetve mással sem javíttathatja ki.
10.9. Az áru azon részeiért, amelyeket az Eladó maga is egy alvállalkozótól szerzett be, az Eladó csak az alvállalkozóval szemben érvényesíthető szavatossági igény keretein belül vállal felelősséget.
10.10. Az Eladó nem felel a kiszállított áru szakszerűtlen feldolgozásából, beépítéséből, vagy nem rendeltetésszerű használatából eredő károkért.
10.11. A szavatossági igényeket az Eladó székhelyén vagy fióktelepén kell teljesíteni. Ez a rendelkezés Fogyasztók esetében nem alkalmazandó.
11. Fogyasztói tájékoztató a 45/2014. (II. 26.) Korm. rendelet alapján
11.1. Fogyasztót megillető elállási és felmondási jog a 45/2014. (II. 26.) Korm. rendelet, 20.§-a alapján
11.1.1. Az üzlethelyiségen kívül kötött és a távollévők között kötött szerződés esetén a Fogyasztót indokolás nélküli elállási jog illeti meg. A Fogyasztó az elállási vagy felmondási jogát
a) áru adásvételére irányuló szerződés esetén az árunak, több áru adásvételekor, ha az egyes áruk szolgáltatása eltérő időpontban történik, az utoljára szolgáltatott árunak, több tételből vagy darabból álló áru esetén az utoljára szolgáltatott tételnek vagy darabnak a Fogyasztó vagy az általa megjelölt, a fuvarozótól eltérő harmadik személy általi átvételének napjától;
b) szolgáltatás nyújtására irányuló szerződés esetében a szerződés megkötésének napjától; számított tizennégy napon belül gyakorolhatja.
A Fogyasztó jogosult az elállási jogát a szerződés megkötésének napja és az áru átvételének napja közötti időszakban is gyakorolni.
11.1.2. A Fogyasztó az elállás/felmondás jogát az erre vonatkozó egyértelmű nyilatkozat útján, vagy a honlapról is letölthető nyilatkozat-minta felhasználásával gyakorolhatja az alábbi címre megküldéssel: JAF Holz Ungarn Kft, 2330 Dunaharaszti, Jedlik Ányos u 28., e-mail: jafholz@jafholz.hu. A nyilatkozat-minta letölthető weboldalunkról: PDF formátumban.
11.1.3. Az elállási jogot határidőben érvényesítettnek kell tekinteni, ha a Fogyasztó nyilatkozatát a 14 naptári napos határidőn belül elküldi. A Fogyasztót terheli annak bizonyítása, hogy az elállás jogát e rendelkezéssel összhangban gyakorolta. Az Eladó a Fogyasztó elállási nyilatkozatát annak megérkezését követően köteles elektronikus adathordozón visszaigazolni.
11.1.4. Ha a Fogyasztó a 45/2014. (II. 26.) Korm. rendelet 22. §-nak megfelelően eláll a szerződéstől, az Eladó legkésőbb az elállásról való tudomásszerzésétől számított tizennégy napon belül visszatéríti a Fogyasztó által ellenszolgáltatásként megfizetett teljes összeget, ideértve a teljesítéssel összefüggésben felmerült költségeket, így a szállítási díjat is. Ez a rendelkezés nem vonatkozik a legkevésbé költséges szokásos fuvarozási módtól eltérő fuvarozási mód választásával okozott többletköltségekre. Ha a Fogyasztó kifejezetten a legkevésbé költséges szokásos fuvarozási módtól eltérő fuvarozási módot választ, az Eladó nem köteles visszatéríteni az ebből eredő többletköltségeket. Ilyen esetben a feltüntetett általános szállítási díjtételek erejéig áll fenn Eladó visszatérítési kötelezettsége.
Elállás vagy felmondás esetén az Eladó a Fogyasztónak visszajáró összeget a Fogyasztó által igénybe vett fizetési móddal megegyező módon téríti vissza. A Fogyasztó kifejezett beleegyezése alapján az Eladó a visszatérítésre más fizetési módot is alkalmazhat, de a Fogyasztót ebből adódóan semmilyen többletdíj nem terhelheti. A Fogyasztó által hibásan és/vagy pontatlanul megadott bankszámlaszám vagy postai cím következtében történő késedelem miatt az Eladót felelősség nem terheli.
Az Eladó mindaddig visszatarthatja a Fogyasztónak visszajáró összeget, amíg a Fogyasztó a terméket vissza nem szolgáltatta, vagy kétséget kizáróan nem igazolta, hogy azt visszaküldte; a kettő közül a korábbi időpontot kell figyelembe venni. Utánvéttel feladott küldeményeket Eladó nem fogad el.
11.1.5. Fogyasztó köteles az Eladó számára a terméket indokolatlan késedelem nélkül, de legkésőbb elállási nyilatkozatának közlésétől számított 14 napon belül visszaküldeni vagy átadni. A határidő betartottnak minősül, ha a 14 napos határidő letelte előtt elküldi az árut. A visszaküldési cím: JAF Holz Ungarn Kft, 2330 Dunaharaszti, Jedlik Ányos u 28. A visszaküldés közvetlen költségét a Fogyasztó viseli.
11.1.6. Szolgáltatás esetében, ha Fogyasztó kérte, hogy a felmondási határidőn belül kezdődjön meg a szolgáltatás teljesítése, felmondás esetén Fogyasztó köteles megtéríteni Eladó számára a szerződés megszűnésének időpontjáig arányosan teljesített szolgáltatásért járó összeget. Hasonlóképpen, Eladó visszatéríti a Fogyasztó által nyújtott ellenszolgáltatás azon részét, amely meghaladja az Eladó által nyújtott szolgáltatás ellenértékét. A Fogyasztó a termék jellegének, tulajdonságainak és működésének megállapításához szükséges használatot meghaladó használatból eredő értékcsökkenésért felel.
11.1.7. A Fogyasztó nem gyakorolhatja az elállás és felmondás jogát
a) szolgáltatás nyújtására irányuló szerződés esetében a szolgáltatás maradéktalan teljesítése után, ha a teljesítés a Fogyasztó kifejezett előzetes beleegyezésével és annak a Fogyasztó általi tudomásulvételével kezdődött meg, hogy elveszíti elállási jogát, amint az Eladó maradéktalanul teljesítette a szerződést;
b) olyan nem előre gyártott, nem raktárkészleten tartott termék esetében, amelyet a Fogyasztó utasítása alapján vagy kifejezett kérésére állítottak elő, vagy olyan termék esetében, amelyet egyértelműen a Fogyasztó személyére szabtak.
11.2. Kellékszavatosság, termékszavatosság, jótállás a 45/2014. (II. 26.) Korm. rendelet 9. § (3) bekezdése felhatalmazása alapján.
11.2.1. Kellékszavatosság
Fogyasztó az Eladó hibás teljesítése esetén az Eladóval szemben kellékszavatossági igényt érvényesíthet a Polgári Törvénykönyv szabályai szerint. Fogyasztó – választása szerint – az alábbi kellékszavatossági igényekkel élhet:
Kérhet kijavítást vagy kicserélést, kivéve, ha az ezek közül a Fogyasztó által választott igény teljesítése lehetetlen vagy az Eladó számára más igény teljesítéséhez képest aránytalan többletköltséggel járna. Ha a kijavítást vagy a kicserélést nem kérte, illetve nem kérhette, úgy igényelheti az ellenszolgáltatás arányos leszállítását, vagy elállhat a szerződéstől. Jelentéktelen hiba miatt elállásnak nincs helye. Fogyasztó a kellékszavatossági jogai gyakorlása keretében a hibát az Eladó költségére maga nem javíthatja ki, illetve mással sem javíttathatja ki azt.
A Fogyasztó a választott kellékszavatossági jogáról egy másikra is áttérhet, az áttérés költségét azonban a Fogyasztó viseli, kivéve, ha az áttérés indokolt volt, vagy arra az Eladó adott okot.
Fogyasztó köteles a hibát annak felfedezése után haladéktalanul, de nem később, mint a hiba felfedezésétől számított kettő hónapon belül közölni. A szerződés teljesítésétől számított két éves elévülési határidőn túl kellékszavatossági jogait a Fogyasztó már nem érvényesítheti.
A teljesítéstől számított 1 éven belül, ha ez a termék természetével vagy a hiba jellegével összeegyeztethető, a kellékszavatossági igény érvényesítésének a hiba közlésén túl nincs egyéb feltétele, ha a Fogyasztó igazolja, hogy a terméket, illetve a szolgáltatást az Eladó nyújtotta. A teljesítéstől számított 1 év eltelte után azonban már a Fogyasztó köteles bizonyítani, hogy a Fogyasztó által felismert hiba már a teljesítés időpontjában is megvolt.
A szavatossági jogát a termék tulajdonosa a szavatossági idő végéig a vásárlás helyszínén lévő kirendeltségen, vagy az Eladó székhelyén közvetlenül érvényesítheti.
11.2.2. Termékszavatosság
A termék hibája esetén a Fogyasztó – választása szerint – kellékszavatossági igényt vagy termékszavatossági igényt érvényesíthet. Termékszavatossági igényként a Fogyasztó kizárólag a hibás termék kijavítását vagy kicserélését kérheti. A termék akkor hibás, ha az nem felel meg a forgalomba hozatalakor hatályos minőségi követelményeknek vagy pedig, ha nem rendelkezik a gyártó által adott leírásban szereplő tulajdonságokkal. Termékszavatossági igényét a Fogyasztó a termék gyártó általi forgalomba hozatalától számított két éven belül érvényesítheti. E határidő elteltével e jogosultságát elveszti.Termékszavatossági igényét a Fogyasztó kizárólag a termék gyártójával vagy forgalmazójával szemben gyakorolhatja. A termék hibáját termékszavatossági igény érvényesítése esetén a Fogyasztónak kell bizonyítania. A gyártó (forgalmazó) kizárólag akkor mentesül termékszavatossági kötelezettsége alól, ha bizonyítani tudja, hogy:
- a terméket nem üzleti tevékenysége körében gyártotta, illetve hozta forgalomba, vagy
- a hiba a tudomány és a technika állása szerint a forgalomba hozatal időpontjában nem volt felismerhető vagy
- a termék hibája jogszabály vagy kötelező hatósági előírás alkalmazásából ered.
A gyártónak (forgalmazónak) a mentesüléshez elegendő egy okot bizonyítania. Ugyanazon hiba miatt kellékszavatossági és termékszavatossági igényt egyszerre, egymással párhuzamosan nem érvényesíthet a Fogyasztó. Termékszavatossági igényének eredményes érvényesítése esetén azonban a kicserélt termékre, illetve kijavított részre vonatkozó kellékszavatossági igényét a gyártóval szemben érvényesítheti.
11.2.3. Jótállás
Hibás teljesítés esetén, az egyes tartós fogyasztási cikkekre vonatkozó kötelező jótállásról szóló 151/2003. (IX. 22.) Korm. rendelet alapján az Eladó jótállásra köteles. A jótállás időtartama:
a) 10 000 forintot elérő, de 100 000 forintot meg nem haladó eladási ár esetén egy év,
b) 100 000 forintot meghaladó, de 250 000 forintot meg nem haladó eladási ár esetén két év,
c) 250 000 forint eladási ár felett három év.
E határidők elmulasztása jogvesztéssel jár. A jótállási határidő a fogyasztási cikk Fogyasztó részére történő átadása, vagy ha az üzembe helyezést az Eladó vagy annak megbízottja végzi, az üzembe helyezés napjával kezdődik.Ha a Fogyasztó a fogyasztási cikket az átadástól számított hat hónapon túl helyezteti üzembe, akkor a jótállási határidő kezdő időpontja a fogyasztási cikk átadásának napja. A fogyasztási cikk kijavítása esetén a jótállás időtartama meghosszabbodik a javításra átadás napjától kezdve azzal az idővel, amely alatt a Fogyasztó a fogyasztási cikket a hiba miatt rendeltetésszerűen nem használhatta. Jótállási igény érvényesítése esetén a Fogyasztót a 11.2.1-es pontban kellékszavatosság alatt szabályozott jogok illetik meg (kijavítás, kicserélés, árleszállítás, elállás). A jótállási igényt elektronikus úton a jotallas@jafholz.hu e-mail címen, vagy a vásárlás helyszínén lévő kirendeltségen, illetve az Eladó székhelyén közvetlenül érvényesítheti a Fogyasztó. Az Eladó jótállási kötelezettsége alól csak abban az esetben mentesül, ha bizonyítja, hogy a hiba oka a teljesítés után keletkezett. A Fogyasztó ugyanazon hiba miatt kellékszavatossági és jótállási igényt, illetve termékszavatossági és jótállási igényt egyszerre, egymással párhuzamosan nem érvényesíthet, egyébként a Fogyasztót a jótállásból fakadó jogok a kellékszavatosság és a termékszavatosság alatt meghatározott jogosultságoktól függetlenül megilletik.
11.3. Fogyasztói Jogérvényesítési Lehetőségek
11.3.1. Panaszügyintézés
A Fogyasztó a termékkel vagy az Eladó tevékenységével kapcsolatos kifogásait az Eladó részére szóban vagy írásban terjesztheti elő, melyről az Eladó jegyzőkönyvet köteles felvenni az alábbi tartalommal:
i) a Fogyasztó neve, lakcíme,
ii) a panasz előterjesztésének helye, ideje, módja,
iii) a Fogyasztó panaszának részletes leírása,
iv) a Fogyasztó által bemutatott iratok, dokumentumok és egyéb bizonyítékok jegyzéke,
v) az Eladó nyilatkozata a Fogyasztó panaszával kapcsolatos álláspontjáról,
vi) a jegyzőkönyvet felvevő személy és - telefonon vagy egyéb elektronikus hírközlési szolgáltatás felhasználásával közölt szóbeli panasz kivételével - a Fogyasztó aláírása,
vi) a jegyzőkönyv felvételének helye, ideje,
vii) telefonon vagy egyéb elektronikus hírközlési szolgáltatás felhasználásával közölt szóbeli panasz esetén a panasz egyedi azonosítószáma.
Szóbeli panasz esetén a panasz előterjeszthető személyesen vagy telefonon bármelyik kirendeltségen, illetve a bemutatóteremben nyitvatartási időben. Írásbeli panasz esetén a panasz előterjeszthető postai úton a 2330 Dunaharaszti, Jedlik Ányos u 28. levelezési címre küldött levél útján, vagy a jafholz@jafholz.hu e-mail címre küldött üzenet útján, valamint a kirendeltségeken, bemutatóteremben a Vásárlók könyvébe tett írásbeli panasszal nyitvatartási időben. A szóbeli panaszokat az Eladó lehetőség szerint helyben, azonnal megvizsgálja és szükség szerint orvosolja. Amennyiben ez nem lehetséges vagy a Fogyasztó a panasz kezelésével nem ért egyet, akkor a szóbeli panaszról jegyzőkönyvet vesz fel. Eladó a telefonon vagy egyéb elektronikus hírközlési szolgáltatás felhasználásával közölt szóbeli panasz esetén a Vevőnek legkésőbb az érdemi válasszal egyidejűleg megküldi a panaszról felvett jegyzőkönyv másolati példányát. Eladó a jegyzőkönyv egy példányát a személyesen közölt szóbeli panasz esetén helyben köteles a Vevőnek átadni, vagy ha ez nem lehetséges, akkor az alább részletezett írásbeli panaszra vonatkozó szabályok szerint jár el. Eladó a hozzá írásban érkezett panaszt 30 napon belül érdemben megválaszolja és intézkedik annak Vevő részére postai úton történő közlése iránt. A panasz elutasítása esetén az Eladó az elutasítás részletes indokáról tájékoztatja a Vevőt.
11.3.2. Panasztétel a fogyasztóvédelmi hatóságnál
Fogyasztóvédelmi jogszabálysértés esetén a Vevőnek lehetősége van panasztételre a fogyasztóvédelmi hatóságnál. Általános fogyasztóvédelmi hatóságként a fővárosi és megyei kormányhivatalok járnak el, elérhetőségükről kérjük itt tájékozódjon:
https://fogyasztovedelem.kormany.hu/#/fogyasztovedelmi_hatosag
11.3.3. Békéltető testületek
Ha a Fogyasztónak vásárlásával kapcsolatban kifogása merül fel, és azt nem tudja az Eladóval rendezni, a békéltető testülethez fordulhat. A Fogyasztó csak szerződésének teljesítésével, azaz egyedi jogvitájával kapcsolatban fordulhat a testülethez, más, a fogyasztóvédelmi hatóság hatáskörébe tartozó ügyben (pl.: megtévesztés, árfeltüntetés, stb.) nem, ilyen esetben a békéltető testület átteszi az ügyet az illetékes fogyasztóvédelmi hatósághoz. Az eljárásra a Fogyasztó lakóhelye vagy tartózkodási helye szerinti békéltető testület illetékes. A Fogyasztó belföldi lakóhelye és tartózkodási helye hiányában a békéltető testület illetékességét a fogyasztói jogvitával érintett vállalkozás vagy az annak képviseletére feljogosított szerv székhelye alapítja meg. A Fogyasztó azonban dönthet úgy, hogy más, azaz nem a lakóhelye/vállalkozás székhelye szerint illetékes békéltető testület folytassa le az eljárást, azaz a 20 békéltető testület közül bármelyikhez benyújthatja kérelmét. A békéltető testületek elérhetőségéről kérjük itt tájékozódjon:
https://fogyasztovedelem.kormany.hu/#/bekelteto_testuletek
Az Eladó székhelye alapján illetékes békéltető testület elérhetőségei:
Pest Megyei Békéltető Testület
1055 Budapest, Balassi u. 25. IV. 2.
06-1-792-7881, pmbekelteto@pmkik.hu
www.panaszrendezes.hu
A szolgáltatást a Pest Megyei és Érd Megyei Jogú Városi Kereskedelmi és Iparkamara működteti.
11.3.4. A Vevő fogyasztói jogvitája esetén bírósághoz fordulhat.
12. ILLETÉKES BÍRÓSÁG, ALKALMAZANDÓ JOG, TELJESÍTÉS HELYE
12.1. Minden, a szerződésből közvetetten vagy közvetlenül fakadó vitás kérdés az Eladó székhelye szerint illetékes bíróság hatáskörébe tartozik. Ez a rendelkezés Fogyasztók esetében nem alkalmazandó.
12.2. A Felek közötti szerződéses viszonyban kizárólag a magyar jog alkalmazandó.
12.3. A szállítás és a fizetés tekintetében az Eladó székhelye vagy fióktelepe a teljesítés helye akkor is, ha az áru át- vételére megegyezés szerint egy másik helyszínen kerül sor.
13. Egyéb rendelkezések
13.1. Amennyiben jelen szerződés egyes rendelkezései semmisek, lehetetlenek, hatálytalanok, vagy egyébként végrehajthatatlanok (a továbbiakban egységesen: „ér- vénytelenek”) lennének vagy azzá válnának, ez nem eredményezi a teljes szerződés érvénytelenségét. A Felek ebben az esetben az érvénytelen rendelkezések/ kikötések helyett olyan rendelkezésekben állapodnak meg, amelyek a Feleknek az érvénytelen rendelkezések meghatározásának időpontjában fennálló, közös gazdasági szándékához a legközelebb állnak. Amennyiben ezen közös érdek nem határozható meg, úgy az érvénytelen rendelkezést a Felek feltehető akaratának figyelembe vételével, a tisztes üzleti gyakorlatnak meg- felelően, a kölcsönös bizalom elve, valamint az általános értelmezés alapján olyan rendelkezéssel kell helyettesíteni, amely a szerződés teljes szabályozásához képest a Felek érdekeinek és a tőlük követelhető elvárhatóságnak a legjobban megfelel.
13.2. A Vevő köteles a tudomására jutott üzemi és üzleti titkokat időbeli határ nélkül szigorúan titokban tartani. Ezeket a titkokat az Eladó kifejezett, előzetes, írásbeli beleegyezése nélkül nem hozhatja közvetve vagy közvetlenül harmadik személy tudomására. A titoktartási kötelezettség kiterjed különösen minden bizalmas szervezeti és gazdasági adatra (mint például tervek, fejlesztések, vevő– és üzleti kapcsolatok, marketing-tervek, a szám- lák tartalma stb.), amelyet a Vevő az üzleti kapcsolat során ismert meg.
13.3. A Felek kijelentik, hogy a közöttük létrejött szerződés tartalmát csak és kizárólag írásban határozták meg, a korábban folytatott tárgyalások, szóbeli megállapodások hatályukat vesztik. A jelen szerződés módosítására kizárólag írásban kerülhet sor.
13.4. A felek kötelesek az egymásnak címzett nyilatkozataikat írásban közölni. A jelen ÁSZF hatálya alá tartozó szerződések vonatkozásában írásbeli kapcsolattartásnak és közlésnek minősül:
- a felek által egymásnak küldött e-mail, amelynél a kézbesítés időpontja az az időpont, amikor az e-mail tartalma a másik fél számára hozzáférhetővé vált;
- a felek által egymásnak küldött postai küldemény (levél), amelynél a kézbesítés időpontja az az időpont, amikor a levél a címzetthez bizonyítható módon megérkezett;
- a felek által egymásnak a kapcsolattartásra megadott mobiltelefonszámra küldött rövid szöveges üzenet (SMS), amelynél a kézbesítés időpontja az az időpont, amikor az SMS tartalma a másik fél számára hozzáférhetővé vált.
14. Adatvédelmi nyilatkozat
Az európai általános adatvédelmi rendelet (GDPR) értelmében Partnereinket minden esetben tájékoztatjuk, hogy személyes adataik (név, cím, e-mail, telefon, fax) a szerződésteljesítéshez, illetve elszámoláshoz szükségesek. Ezeket hitelképesség-vizsgálat, szerződéses igények érvényesítése, ügyfélszolgálati és reklám céllal kezeljük, továbbá szükség esetén megfelelő szolgáltatónak (gazdasági információs irodák, inkasszóirodák, ügy- védek és hasonlók) és a JAF Csoport más társaságai részére (www.jaf-group.com/Gesellschaften) továbbítjuk. Az adatokat a jogi nyilvántartás-vezetési kötelezettségek és elévülési határidők lejártáig tároljuk. Partnerünket megilleti a hozzáféréshez, helyesbítéshez, törléshez, a kezelés korlátozásához, megtiltásához és adathordozhatósághoz való jog, valamint a felügyeleti hatóságnál történő panasz benyújtásának joga. Részletes tájékoztatásért kérjük, olvassa el adatvédelmi nyilatkozatunkat!